جمعه 15 تیر 1397 - ساعت: 20:16
2
9

الان که دارم این پست رو می‌نویسم، خبرهایی هست که می‌خوان اینستاگرام رو هم فیلتر کنن!!! اونم به یه دلیل خیییلی مسخره.

دلیلشون هم این گفتن که تعدادی افراد (سلبریتی‌ها) به بهانه جمع کردن پول برای مثلاً کمک به زلزله زدگان، افراد بی بضاعت و ...، پول جمع می‌کنند و برای خودشون استفاده می‌کنند. اصلاً کاری ندارم که این اتفاق میفته یا نه! ولی آیا واقعاً این دلیل مسخره نیست؟
خب اگه اینطوره دیگه مثلاً نباید چاقویی تولید بشه! چون یه نفر رفته با چاقو آدم کشته!!!
راستی همین سلبریتی‌ها از اینترنت هم استفاده کردن که تونستن وارد اینستاگرام بشنااا. فکر کنم اینترنت هم باید کلاً قطع بشه. چون بعضی‌ها با همین اینترنت رفتن وارد شبکه‌های اجتماعی شدن و کارای خلاف و کارایی که شما دوست ندارید انجام دادن!!! (هر چند که واقعاً دور از انتظار نیست که همین ادعا رو هم بکنن که کلاً اینترنت باید قطع بشه!)

آقای معاون اول دادستان کل کشور، شما خودتون به این بهونه‌ای که آوردید فکر کنید! از نظر خودتون مسخره نیست؟ شما اگه ادعا می‌کنید که کلاهبرداری شده، چرا اقدام نمی‌کنید؟ اگر می‌دونید که کلاهبرداری شده و کاری نمی‌کنید، پس شما کوتاهی کردید و وظیفه‌ی خودتون رو انجام ندادید.
ولی اگر نمی‌دونید که کلاهبرداری شده و فقط بهونه آوردید، پس تهمت زدین و باز هم مقصر هستید. پس سلبریتی‌ها باید ازتون شکایت کنند که بهشون تهمت زدید.

اولش فکر می‌کردم که معاون اول دادستان، این حرف رو نزده. ولی رفتم که مطمئن بشم؛ دیدم توی سایت فارس نیوز هم این خبر وجود داره که این حرف زده شده.
اینم لینک خبر توی فارس نیوز (البته اگه خبر رو پاک نکنن):
https://www.farsnews.com/news/13970412001091/

یکی دیگه از دلایلشون هم اینه که اینستاگرام نقش آشکاری در ایجاد آشوب و اعتشاشات و ... داره. خب شما به جای اینکه نذارید مردم مشکلی داشته باشن که مثلاً به اعتراض و آشوب و ... کشیده بشه، دارید اینستاگرام رو فیلتر می‌کنید که مردم، دیگه راحت‌تر متوجه اعتراض بقیه نشن و مثلاً کنترل کنید. ولی این اشتباهه.

اگر دادستانی، دولت و ... اینقدر که برای فیلترینگ و اذیت کردن مردم دارن تلاش می‌کنن، برای مشکلات کشور تلاش می‌کردن، الان وضع کشور این نبود. البته اگر اصلاً مشکلات کشور براشون مهم باشه.

من دارم اینطوری فکر می‌کنم، هر چیزی که مردم رو از مشکلات، دزدی‌ها (زشته؛ نگیم دزدی. بگیم اختلاس) و خیانت‌ها و ... باخبر می‌کنه رو دارن فیلتر می‌کنند که مردم از هیچ چیزی خبر نداشته باشن تا با خیال راحت این کارها رو انجام بدن. هر چند مردم هم بدونن براشون مهم نیست!

آقای آذری جهرمی هم حتی بعد از خبر فیلتر اینستاگرام، یه توییتی رو ارسال کردن:

شما اگر جایگزین مطمئن (مطمئن مطمئن مطمئن) برای اینستاگرام، تلگرام و ... معرفی کنید، من خودم به شخصه از هیچ کدومش استفاده نمی‌کنم و از جایگزینش که مال کشور خودمونه استفاده می‌کنم.

ولی مشکل جای دیگه‌ای هست. اکثر مردم به شما (دولت، قوه قضائیه، ...) اعتماد ندارند. وگرنه اینقدر تبلیغات سنگین که می‌کردید که مثلاً از سروش استفاده کنید و ...، باید جواب میداد. صحبت قوه قضائیه شد؛ من خودم اصلاً دید مثبتی به قوه قضائیه ندارم.

اصلاً من حاضرم با نصف این هزینه‌ای که شما برای تبلیغاتتون انجام می‌دید کاری کنم که مردم واقعاً تمایل داشته باشند از پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایرانی استفاده کنند. اصلاً از کالای ایرانی استفاده کنند و افتخار کنند که از کالای ایرانی استفاده می‌کنند. (ولی با تغییرات)

البته من توی این مسئولانی که کمی میشناسمشون، «یه کم» آقای جهرمی رو قبول دارم. اگر محدودیت نداشت، فکر کنم کارهای خیلی بهتری انجام می‌داد. دلیل اینکه میگم یه کم، اینه که آدما در ظاهر یه چیزی هستن ولی در باطن یه آدم دیگه هستن. انشاالله که ایشون اینطوری نباشن.

همچنان میگم که مشکل مردم اعتماده. یه فکری به حال اعتماد مردم کنید تا اتحاد واقعی رو ببینید. با این کاراتون فقط دارید مردم رو از خودتون دور می‌کنید و جبرانش بسیار بسیار سخت خواهد بود.

نظرات دیگران (2)
سلام، امیدوارم حالتون خوب باشه، احتمالا منظورتون رو ناقص متوجه شدم، وضعیت کشور ما طوری هست اگه از نسخه داخلی حمایت کنیم شاید پولی بشه و اطلاعات ما علیه خودمون استفاده بشه توسط دولت و دردسر بشه، یا مثل ایران خودرو شاخ بشن و انحصار خودرو رو بدست بگیرن و جلوی رقابت خودرو خارجی رو بگیرن، هرکسی حق انتخاب داره، کالای ایرانی هم موافقم، بشرطی که ایرانی یکم تلاش کنه رقابت کنه با خارجی، کیفیت و قیمتش اختلاف فاحش نداشته باشه، حتی یک کتابی که ایرانی نوشته اگه خوب باشه می خرم، ولی متاسفانه اکثر کتب ایرانی ضعیفه و کتاب ضعیف ذهن رو فاسد میکنه...
ali
جمعه 19 مرداد 1397 - ساعت: 14:24
پاسخ
سلام
ممنون از نظرتون

بله متاسفانه تجربه نشون داده که همینطور باشه. یعنی اجازه پیشرفت به بقیه رو نمیدن که همه چیز دست خودشون باشه.
اگر صحیح و اصولی پیش برن و نامردی نکنند، میشه کاری کرد که مردم هم با خیال راحت از کالای ایرانی استفاده و البته حمایت کنند.

به امید پیشرفت ایران و ایرانی (البته با تلاش خودمون)
امین بهرامی
جمعه 19 مرداد 1397 - ساعت: 17:05
در پاسخ به #301
پاسخ
تو هم اگر حرفی داری بزن
ایمیلت منتشر نمیشه، فقط برای داشتن اطلاعات بیشتره
پاسخ به
#
#